Ta ut ett facit från WISEflow

WISEflow är det system Linköpings universitet använder för att genomföra digitala tentor. Själva tentan kallas för en Uppgift, och tentamenstillfället kallas för ett Flow.

När en uppgift är färdig och kopplad till ett flow så har administratören möjlighet att skriva ut uppgiften, inklusive markeringar för korrekta svarsalternativ. En utskrift med facit kan dels vara användbart inför ett tentamenstillfälle om författaren vill dubbelkolla att hen har lagt in svarsalternativen korrekt. Det kan även vara användbart efter tentamenstillfället om man önskar kunna dela ut ett facit till studenterna.

Du som är administratör gör såhär:

• Öppna flowet, gå in under fliken För utdelning och klicka på Förhandsvisa uppgift.
  • Klicka på knappen Skriv ut, uppe till höger.
  • Markera rutan Visa validering.
  • Klicka på Skriv ut. Du kan välja att antingen skriva ut uppgiften på papper eller skriva ut det till PDF.

I flervalsfrågor markeras det eller de svarsalternativ som är de korrekta.

I fritextfrågor visas det eller de svar som författaren lagt in som poänggivande.