I dagens arbetsliv har många av oss inte längre bara en arbetsplats dit det är självklart att vi åker till varje morgon. Kanske jobbar vi hemma ett par dagar i veckan, eller kanske har vi uppdrag som innebär att vi sitter på i olika byggnader olika veckodagar. Jag är en av dessa personer, då jag ibland befinner mig i Studenthuset, ibland i D-huset och ibland är ute på uppdrag på helt annan plats. För att underlätta för mig själv har jag därför skaffat mig en ny rutin. I slutet av varje vecka tar jag en titt i kommande veckas schema för att se vilka platsbundna aktiviteter jag har schemalagda och baserat på det bestämmer mig för var jag ska ha min bas varje dag.
Om jag dubbelklickar i Outlook-kalendern precis under datumet så schemaläggs aktiviteten som en heldags-händelse och placeras därför högst upp på varje dag. Då kan jag snabbt överblicka vilken dag jag ska vara på vilken plats, och om jag har min kalender delad med kollegor så kan de ha koll på var jag håller hus.