Du kan skapa uppgifter som läggs till i Microsoft ToDo och Outlook eller i Planner direkt från ett inlägg eller chattmeddelande i Teams.
I detta exempel har vi uppmanats att göra en PowerPoint-bild före den 1 april. Jag ska nu göra en uppgift av det.
Klicka på de tre punkterna uppe till höger på meddelandet.
Välj ”Fler åtgärder” och sedan ”Skapa uppgift”
Du får nu upp nedanstående dialogruta. ”Tasks” innebär att den hamnar i ”Uppgifter”. Man kan också välja proritet och förfallodatum.
Under ”Skapa i” kan du välja en annan lista om du har flera sådana i din ToDo/Outlook eller en Planner du är med i.
Jag väljer här ”Tasks” (Uppgifter) och sätter ett förfallodatum – Klicka sedan på ”Lägg till”.
Nu syns den som en uppgift i ToDo och Outlook. Som ni ser i bilden ovan så kommer det med mer information och en länk till inlägget i Teams i anteckningsrutan i Uppgiften